ההשראה: נייר.

נְיָר, נייר (ז')  
"חֹמֶר בְּצוּרַת גִּלָּיוֹן חָלָק הַמְּשַׁמֵּשׁ לִכְתִיבָה עָלָיו, לְהַדְפָּסָה, לְצִיּוּר, לַאֲרִיזָה וְכַדּוֹמֶה: הַנְּיָר מְיֻצָּר בְּיָמֵינוּ מִסִּיבֵי עֵץ, מִכֻּתְנָה אוֹ מִפִּשְׁתָּן אוֹ מִצְּמָחִים שׁוֹנִים אֲחֵרִים. לִפְנֵי כֵן יִצְּרוּ אוֹתוֹ מִסְּחָבוֹת וּבְלוֹאֵי בְּגָדִים. הַנְּיָר הַקַּדְמוֹן נַעֲשָׂה, כַּנִּרְאֶה, מֵעֲלֵי הַפַּפִּירוּס (הַגֹּמֶא)."

קיפול נייר

קיפול נייר, לקוח מכאן

רבים שואלים אותי מהיכן נובעת ההשראה ליצירה שלי, ואני תמיד מחייכת ואומרת שאני נמשכת מאוד לעולם הנייר ולטכניקות שעושות מניפולציות על נייר.

פוסטר פופ-אפ של Gina Hollingsworth

פוסטר פופ-אפ של Gina Hollingsworth

הנייר הוא חומר עתיק יומין, שמשמש אותנו נאמנה כבר מעל לשלושת- אלפים שנים. כמעט ואין מגבלות על יכולותיו של הנייר ועל התמרונים השונים שניתן לעשות עליו. אפשר לחתוך אותו, לקפל אותו, לסובב אותו, לקמט אותו, לסלסל אותו, לקרוע אותו, לרמוס אותו, לפורר אותו, להפכו לעיסה, לצבוע אותו, להדפיס עליו, לכווץ אותו, לרכך אותו ועוד ועוד. 

אריזת נייר מיוחדת במינה לאוכל מסורתי ביפן

אריזת נייר מיוחדת במינה לאוכל מסורתי ביפן, מכאן

גם שימושי הנייר הם רבים. ניתן לייצר ממנו כובעים, שטיחים, פנסים, סינרים, בגדים חד פעמיים, מחיצות, חפתים, מטריות, צלחות, כוסות, קישוטי יומולדת, עפיפונים, בלוני נייר, גלגלי רוח ואף יצירות אמנות ופסלי נייר. 

אמנות חריטה בנייר

אמנות חריטה בנייר, לקוח מכאן

במהלך שנות עבודתי כמעצבת אופנה (וגם במהלך שנות לימודיי) למדתי כי העבודה עם גזרות נייר מהווה חלק בלתי נפרד מעבודתו של מעצב אופנה. העבודה עם נייר קוסמת לי ומעניינת אותי- המעבר מהנייר לבד ומהבד אל הנייר מהווה, לדעתי, בסיס לחדשנות בתחום עיצוב האופנה. 

אמנות חיתוך מעטפות בנייר, של Kristiina Lahde

אמנות חיתוך מעטפות בנייר, של Kristiina Lahde. לקוח מכאן

האופנה בימינו מושפעת רבות מהנייר, ואני נהנית מאוד להשתמש בו כמקור השראה. בחרתי לחשוף כאן כמה מההשראות הגדולות ביותר שלי, ולהראות מהם האלמנטים שבהם אני משתמשת כשאני פונה לעצב פריטים חדשים. 

דגמים של איסי מיאקי בהפרשים של 20 שנה זה מזה. מימין: "מינרט- Minaret" (שמלות בצללית של מנורה), 1995/ משמאל: דגם בהשראת נייר, מתוך קולקציית אביב/קיץ 2015

דגמים של איסי מיאקי בהפרשים של 20 שנה זה מזה. מימין: "מינרט- Minaret" (שמלות בצללית של מנורה), 1995/ משמאל: דגם בהשראת נייר, מתוך קולקציית אביב/קיץ 2015


הקולקציה החדשה – גם היא בהשראת נייר - כבר מוכנה, ותצולם ממש בקרוב. ההתרגשות בשיאה.

By Doing What You Love You Inspire and Awaken The Hearts Of Others


להשארת תגובה

שימו לב, תגובות יאושרו לפני פרסומן

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.