שמלת ערב – איך תדעי שמצאת את האחת?

עונת האירועים קרבה ואת מתחילה לחפש אחר שמלת הערב המושלמת. מעצבים רבים וחנויות רבות מציעים שמלות ערב במגוון עיצובים וצבעים ואת לא בטוחה מה יתאים עבורך? הגעת למקום הנכון: כמה טיפים לאיך לבחור שמלת ערב לאירוע ומה הכי חשוב לקחת בחשבון כשניגשים לבחירת שמלת ערב לחתונה?

איך לבחור שמלת ערב "נכונה" עבורי ומתאימה לאירוע שאליו הוזמנתי?

עונת האירועים

אולם הארועים "ארקה" בנמל תל אביב (צילום אבנר צרפתי)

1. טעם וסגנון אישי

לפני שאת בוחנת שמלת ערב לאירוע הקרוב שאליו הוזמנת, נסי להגדיר את הטעם והסגנון האישי שלך: האם את טיפוס של שמלת ערב מעוצבת ויוקרתית או דווקא כזו של שמלת ערב פשוטה? תוכלי לפתוח את ארון הבגדים שלך ולבדוק: האם יש לך שם בעיקר שמלות צנועות או שדווקא שמלות סקסיות וחשופות? האם את אוהבת ללבוש שמלת ערב צבעונית או שדווקא תעדיפי שמלת ערב שחורה וקלאסית שתשמש אותך להרבה אירועים? שמלת ערב מעוצבת משולבת פאייטים וריקמות יכולה להתאים לנועזות יותר שאוהבות למשוך תשומת לב ולהיות במרכז העניינים, בעוד ששמלת ערב עדינה אך מעוצבת יכולה להתאים לטיפוסים הרגועים יותר, ולכאלה שמחפשות שמלה שתתאים לאירועים חשובים ויוקרתיים ולא רק לחתונות. ישנן נשים שיודעות שלא ירגישו בנוח בשמלות ערב קצרות, ויש כאלה שמכירות את עצמן ומחפשות רק שמלות ערב צנועות. לא כולן מחפשות אחר שמלת ערב קלאסית- יש כאלו שיעדיפו שמלת ערב מיוחדת וחד פעמית שילבשו רק פעם אחת. אך דבר אחד בטוח והוא- לפני היציאה למסע החיפושים כדאי מאוד שתגדירי לעצמך מה הסגנון האישי שלך ומה את בדיוק מחפשת. כך תוכלי לדייק בבחירות שלך ולחסוך לעצמך זמן יקר כבר בשלב החיפושים.

סגנון לבוש אישי

 

2. תקציב

נקודה חשובה נוספת היא מה התקציב שלך? בין אם זו שמלת ערב לחתונה של הבן או אולי שמלת ערב לחתונה של חברה, אפשר למצוא כיום שמלות ערב לחתונה בטווח רחב של מחירים. מחיר השמלה יהיה מושפע מגורמים רבים, כמו איכות הבד והאלמנטים האחרים הכלולים בה, מי המעצב של השמלה, מה הסגנון שלה, האם היא שמלה שיש רק אחת כמותה ועוד. ההמלצה היא לצאת לחפש אחר שמלת הערב המושלמת עבורך רק אחרי שישבת להגדיר מראש את התקציב. אם התקציב מצומצם יחסית ואת מחפשת שמלות ערב זולות, לא כדאי לך לכלות את זמנך בחיפוש שמלה במקום בו השמלה הזולה ביותר היא מעל התקציב שלך. וכך להיפך, אם את מחפשת שמלת ערב מנצנצת ומפוארת עם עבודות ריקמה מרובות ופאייטים, אין לך מה לחפש אצל מעצבי שמלות ערב מהסגנון הפשוט יותר. לכן, לפני שתצאי למדוד שמלות ערב עשי עם עצמך חושבים מהו התקציב שלך וכך תוכלי למצוא את השמלה לאירוע המושלמת עבורך.

שמלת ערב לחתונה

שמלת ערב לחתונה- מה התקציב שלך? 

 3. הגזרה

בחיפוש אחר שמלות ערב מעצבים, תוכלי לגלות במהרה שיש היום מגוון רחב של עיצובים, סגנונות וגזרות. כשאת מחפשת אחר שמלת ערב מעוצבת עבורך, חשוב שתקחי בחשבון את הנתונים האישיים שלך ותבדקי האם השמלה שאת חושבת לקנות היא השמלה הנכונה עבורך. מהי הגזרה שלך? מהו מבנה הגוף שלך? האם ניחנת במבנה גוף נשי ומעוגל? או במבנה רזה ונערי יותר? איזה איזור בגוף שלך רחב יותר?

אם חלק הגוף העליון של הגוף צר והחלק התחתון רחב יותר כדאי לך לחפש שמלת ערב שמדגישה בעיקר את המותניים ומטשטשטת את איזור הירכיים. אם את בעלת חזה גדול, כדאי לך ללבוש שמלת ערב מיוחדת ללא הדפסים בחלק העליון וגם רצוי ללבוש שמלה עם מחשוף (ולהימנע מללבוש שמלת סטרפלס). לבעלות חזה קטן כדאי ללכת על שמלות ערב משולבות בכמה צבעים, הדפסים או אלמנטים עיצוביים- שמלות ערב מיוחדות עם הרבה עניין וסטייל.

מוזמנת להרחיב בכתבה על מבני גוף שונים ובחירת שמלה תואמת לפי מבנה גוף כאן.

שמלת ערב מיוחדת לאירוע

מה מבנה הגוף שלך? לפי זה תוכלי לדעת איזו גזרה מתאימה לך. השמלה האדומה משמאל מטשטשת ירכיים, בעוד השמלה השחורה הימנית מחמיאה לבעלות חזה קטן (ולא רק...) 

 4. מהו האירוע?

אחרי שהגדרת את הסגנון האישי שלך, התקציב הרצוי והגזרה אותה את מחפשת- כל שנותר הוא להבין לאיזה אירוע את מחפשת שמלה? מהו הסגנון של האירוע ועד כמה הוא מחייב? היכן הוא מתקיים ומיהם האורחים המוזמנים אליו? האם זהו אירוע באולם סגור או דווקא אירוע בגן אירועים פתוח?

אם האירוע מתקיים באולם סגור, תוכלי לבחור ללא הגבלה כמעט באיזו שמלת ערב שתרצי- גם שמלות ערב יוקרתיות ומושקעות, וגם שמלות ערב מיוחדות מאוד. אבל במידה והאירוע מתקיים בגן אירועים פתוח תצטרכי לקחת בחשבון את תנאי מזג האוויר של העונה בה יתקיים (האם תצטרכי עליונית למשל? האם האירוע יערך במדשאות ולא תוכלי לדרוך עם עקבים? האם יהיה חם מאוד ולכן תצטרכי ללבוש שמלה מיוחדת אבל גם כזו שלא רואים עליה כתמי זיעה?). אם האירוע קליל יותר, תוכלי לחפש שמלות מעוצבות ומיוחדות אבל קלילות, ואז תוכלי להינות מפריטי לבוש בארונך שישמשו אותך גם הרה אחרי האירוע שלשמו קנית אותם.

מידת הקירבה שלך לבעל/ת האירוע גם הוא חשוב מאוד בהחלטה איזו שמלת ערב תקני. שמלות ערב לחתונה של אחות לא יראו כמו שמלות ערב לחתונה של חברה קרובה. כך גם במידה ואת מחפשת שמלות ערב לחתונה לאמהות-  הקירבה שלך למי שמקיים את האירוע תשפיע רבות על הבחירה איזו שמלה לאירוע כדאי לי לבחור?

 

אז בפעם הבאה כשתתלבטי איפה לחפש שמלות ערב לחתונה שאליה הוזמנת, ותשאלי את עצמך האם כדאי לקנות שמלת ערב שחורה קלאסית שתשמש אותך גם הרבה אחרי האירוע; או שמא עדיף לך לקנות שמלת ערב מיוחדת וחד פעמית? אל תשכחי לשאול את עצמך את ארבעת השאלות:

1. מהו הטעם האישי שלך?

2. מהו התקציב שלך?

3. איזו גיזרה הכי מחמיאה לך?

4. מהו האירוע ומה מידת הקירבה שלך לבעל/ת האירוע?

 

ובינתיים, אל תשכחי:

Dressing well is a form of good manners


להשארת תגובה

שימו לב, תגובות יאושרו לפני פרסומן

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.